Nieuws

BinckBank gaat zich verder toeleggen op kernactiviteiten

by BinckBank | nov 11, 2013
Onderzoek gestart naar verkoop of samenwerking van BPO (Business Proces Outsourcing), software- en licentieactiviteiten van Able B.V.

BinckBank start, in het kader van een voorgenomen desinvestering, een onderzoek naar de mogelijkheden van een verkoop dan wel een samenwerking voor haar niet bancaire-activiteiten, namelijk de BPO- en software- & licentieactiviteiten. De software- en licentieactiviteiten worden uitgevoerd door Able B.V., een zelfstandig onderdeel van BinckBank N.V. De BPO-diensten worden geleverd door BinckBank N.V. (Professional Services). Genoemde onderdelen opereren gezamenlijk in de markt onder de naam ”Able”.

BinckBank geeft met de voorgenomen desinvestering strategisch prioriteit aan een versnelde realisatie van haar Retail strategie voor de (Europese) online brokerage- en vermogensbeheer dienstverlening.

Able is marktleider in Nederland op het gebied van de genoemde niet-bancaire activiteiten waarin nog verder geïnvesteerd moet worden om tot een positief resultaat te komen. Een mogelijke verkoop of samenwerking met andere partijen biedt de niet-bancaire activiteiten van Able een betere basis voor de realisatie van het potentieel dat dit onderdeel van BinckBank (Professional Services) heeft opgebouwd. Het management van Able ondersteunt het onderzoek en staat positief tegenover een overname of een samenwerking met andere partijen. De dienstverlening van Able aan zelfstandige vermogensbeheerders en hun (particuliere) cliënten vormt geen onderdeel van het onderzoek.

De ondernemingsraden van BinckBank N.V. en Able B.V. wordt om advies gevraagd.

BinckBank zal bij het onderzoek de belangen van alle stakeholders, waaronder medewerkers, klanten en aandeelhouders zo goed mogelijk dienen. De kwaliteit van de dienstverlening aan de professionele klanten blijft gewaarborgd, ongeacht de uitkomst van het onderzoek.

BinckBank wordt bij het onderzoek onder meer begeleid door Kempen & Co.

BinckBank zal de markt informeren over de uitkomsten van het onderzoek zodra daartoe aanleiding bestaat.

Over BinckBank N.V.
BinckBank is de grootste, onafhankelijke Nederlandse online bank voor beleggers met een top-5 positie in Europa. Wij bieden onze klanten snelle en goedkope toegang tot alle belangrijke financiële markten ter wereld, online vermogensbeheerdiensten, online sparen en zeer uitgebreide marktinformatie. Naast particuliere beleggers bedient BinckBank ook vermogensbeheerders, banken, verzekeraars en pensioeninstellingen. Via het online product (BPO) neemt BinckBank het volledige effectentransactie- en bijbehorende bancaire administratieproces uit handen. Daarnaast kan ook gekozen worden voor enkel het afnemen van een softwarelicentie, waarbij de professionele klant zelf zorgt voor de uitvoering van haar dienstverlening.  BinckBank is een op Euronext Amsterdam genoteerde onafhankelijk online bank met vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, Italië en Spanje. BinckBank heeft eind 2012 590 FTEs in dienst. De activiteiten van BinckBank vinden plaats in twee business units, Retail en Professional Services. BinckBank werd opgericht in 2000 en heeft thans meer dan 762.000 rekeninghouders.

Persvoorlichting
Harmen van der Schoor
t     020 - 522 03 78
e    hvdschoor@binck.nl

Investor Relations
Nelleke Nederlof
t     020 - 522 03 72
e    nnederlof@binck.nl

BinckBank N.V.
Barbara Strozzilaan 310
1083 HN Amsterdam